استاندارد تولیدکننده چندرسانه ای سه بعدی
شایستگی ۱ – طراحی و تولید انیمیشن ها و تصاویر و فضاهای سه بعدی
شایستگی ۲ – کار با جلوه های ویژه
۱- نصب نرم افزار Adobe AfterEffects 2020
۲- معرفی محیط نرم افزار Adobe AfterEffects 2020
۵- شناخت اصول ایجاد پروژه جدید و وارد کردن فایل و footage
۶- وارد کردن فایل های psd به نرم افزار
۷- وارد کردن فایل های Ai به نرم افزار
۸- نحوه ذخیره کردن و باز کردن پروژه
۱۲- آشنایى با Transform و پارامترهاى آن و نحوه بکارگیرى آنها
۲۲- کار با Mask بر روى لایه Solid
۲۳- آموزش زیرنویس از طریق لایه Solid
۲۴- کار با Mask بر روى لایه Solid – انیمیشن Morph
۲۵- پروژه کار با Mask بر روى لایه Solid
۲۶- کار با Mask بر روى سایر لایه ها
۲۸- تنظیم و کار با Msak ها رو تصاویر و ترکیب آنها
۲۹- تنظیم و کار با Mask های متحرک رو فیلم
۳۰- تغییر تنظیمات بر روی قسمتی از لایه توسط ماسک
۳۲- بکارگیری اشکال، کاربرد Pen و گرادیان ها
۳۳- بکارگیری اشکال و تنظیمات آنها
۳۵- آموزش انیمیشن ورق زدن صفحات – Page turn
۳۶- معرفی افکت های پرکاربرد در افترافکت
۳۷- معرفی افکتcc scale wipe از گروه Transation
۴۱- آموزش پروژه « آتش بازی تحویل سال نو» با استفاده از افکت هاى پرکاربرد
۴۲- استفاده از Blue Screen و Green Screen – بخش اول
۴۳- استفاده از Blue Screen و Green Screen – بخش دوم
۴۴- استفاده از تنظیمات Blue Screen و Green Screen – بخش اول
۴۵- استفاده از تنظیمات Blue Screen و Green Screen – بخش دوم
۴۸- نحوه خروجى گرفتن در نرم افزار AfterEffects – بخش اول
۴۹- نحوه خروجى گرفتن در نرم افزار AfterEffects – بخش دوم
۵۰- نحوه خروجى گرفتن در نرم افزار AfterEffects – بخش سوم
شایستگی ۳ – رندرسازی و نورپردازی ویدئوهای چندرسانه ای
۱- آشنایی با Cinema4D، نحوه استفاده از interface
۲- روش های تغییر layout، مفهوم multi document در نرم افزار Cinema4D
۴- رسم اشکال parametric primitive ، تغییر مشخصات اشیا در پنل attribute
۵- آشنایی با انواع ابزارهای انتخاب، ابزار move، scale، rotation
۶- رسم یک مبل ساده، روش های کپی گرفتن در Cinema4D، گروه کردن اشیاء
۷- آشنایی با editable کردن اشیا، کار با گوشه ها، لبه ها و چند ضلعی ها
۸- مدلسازی با curves، تغییر تنظیمات spline ها
۹- آشنایی با ابزارهای: pen,sketch,spline smooth, spline arc tool
۱۰- آشنایی با کاربرد generator ها در Cinema4D، مدلسازی با lathe nurbs
۱۱- مدلسازی با loft nurbs، مدلسازی با sweep nurbs
۱۳- انواع مدل سازی، انواع آرایه ای، روابط Boolean
۱۴- فرمان Connect، فرمان Symmetry
۱۵- معرفی Deformerها، تابع Bend
۱۶- نمونه رسم عملی یک پارک ساده
۱۷- تابع melt، تابع twist، تابع explosion
۱۸- شیوه های texture axis و texture
۲۰- انواع سایه ها با Ambient Occlusion
۲۱- مفهوم متریال های چندگانه به انتخاب های چندضلعی، انواع Camera Mapping
۲۳- نحوه افزودن مو به کاراکترها، انواع متریال مو و سایه روشن ها
۲۴- شرح حرکت مو، Hair Module، انواع دیگر گزینه های مو
۲۵- انواع نور و نورپردازی، انواع نور Volumetric
۲۸- نحوه انیمیشن سازی دوربین ها توسط یک Object
۲۹- مفهوم مرور Preset، شیوه های دیگر برای اسمان جذاب
۳۰- انواع Region and picture view، انواع Active view، شرح Renderها، روش های Multi_Pass Rendering
۳۱- چگونگی Render کارتن ها با Sketch and toon
شایستگی ۴ – تولید خروجی از پروژه
۱- نصب نرم افزار Premiere 2020
۲- ایجاد پروژه جدید و معرفی محیط نرم افزار
۳- نحوه متحرک سازی کلیپ ها و تنظیم Keyframe
۴- اصول کاربردی و مفاهیم پایه تدوین (بخش اول)
۵- اصول کاربردی و مفاهیم پایه تدوین (بخش دوم)
۷-اصول کاربردی و مفاهیم اولیه فیلم سازی
۸-معرفی محیط نرم افزار(بخش دوم)
۹-سفارشی کردن محیط برنامه (یخش اول)
۱۰-سفارشی کردن محیط برنامه (بخش دوم)
۱۵- افکت در پریمیر ( بخش چهارم )
۱۸- تغییر مدت زمان و سرعت یک کلیپ
۲۲-شناخت اصول استانداردهای لازم برای پخش تلوزیونی
۲۳-آموزش ساخت جانگهدار offline file
۲۴-آموزش سکانس های تو در تو Nested sequences
۲۵-آموزش تدوین چند دوربینی Multi camera
۲۶-مدیریت پروژه با Project manager
۲۸- انواع خروجی به همراه media encoder
۳۰-ساخت عنوان متحرک یا تیتراژ پایانی
۳۴-جلوه Opacity در ترکیب تصاویر
۳۵-جداسازی روشنایی با Luma Key
۳۶-جداسازی مات Image Matte key
۳۸-ساخت کانال آلفا در فتوشاپ و استفاده از آن در پریمیر