فیلم های آموزشی استاندارد کاربر اتوماسیون اداری


استاندارد کاربر اتوماسیون اداری

۱ – کار با نرم افزار Word

۱- شناخت و اجرای word – قسمت اول
۲- شناخت و اجرای word – قسمت دوم
۳- قالب بندی متن(font) 
۴– قالب بندی متن(paragraph) قسمت اول
۵- قالب بندی متن(paragraph) – قسمت دوم
۶- قالب بندی متن(paragraph) قسمت سوم
۷- کار با اشکال(shape)
۸- کار با جدول – فسمت اول
۹- کار با جدول – قسمت دوم
۱۰- سرصفحه و پاصفحه
۱۱- فرمول نویسی
۱۲ – کار با جدول – قالب بندی جدول
۱۳ – درج کارکتر ویژه
۱۴ – خطایابی
۱۵ – فهرست مطالب
۱۶ – شماره صفحه و پاورقی
۱۷ – لیست چند سطحی

۱۸-ادغام پستی

۱۹-فاصله گذاری

۲۰-درج تصویر 

۲۱-کار با تصویر

۲۲-نمودار

۲۳-hyperlink

۲۴-جستجو و جایگزینی

۲۵-منوی Select

۲۶-ماکرو

۲۷-منوی  View

۲۸-Change Case – Autotext- Autocorrect

۲ – کار با نرم افزار PowerPoint

۱- معرفی نرم افزار پاورپوینت و کاربرد آن، آشنایی با محیط کار، ایجاد یک نمایش جدید
۲- نماهای نمایش، نحوه ذخیره سازی و باز کردن فایل پاورپوینت، درج یادداشت
۳- طراحی اسلایدها و کاربا الگوهای طراحی و درج متن و ویرایش
۴- مرتب سازی اسلایدها و درج کادر متن ومتن هنری
۵- اسلاید مستر و درج گذار اسلاید و زمانبندی اسلایدها
۶- درج تصویر در اسلاید، جابجایی، تغییر سایز و جهت تصویر، حذف تصویر
۷- انجام تنظیمات در تصاویر درج شده
۸- نحوه قراردادن فایل صوتی و انجام تنظیمات مربوط به صدا
۹- درج نمودار و انجام تنظیمات مربوط به آن
۱۰- ایجادانیمیشن متن
۱۱- ایجاد پیوند و کار با دکمه های عملیاتی
۱۲- پویانمایی

۱۳-آموزش استوری برد و نصب آن – قسمت اول

۱۴-آموزش استوری برد و نصب آن – قسمت دوم

۱۵-آموزش ایجاد پروژه و پکیجینگ

۳ – کار با نرم افزار Excel

۱- معرفی برنامه اکسل، اجرای برنامه، ایجاد فایل جدید، کار با کاربرگ ها و ذخیره نمودن فایل ها،آدرس سلولها، ورود اطلاعات
۲- سازماندهی داده ها،انواع داده ها در اکسل ، قالب بندی سلولها
۳- بکارگیری توابع کاربردی و رایج شامل  Average ،Sum ،Count ،  Max ، Min  بکارگیری توابع متنی   یا Text
۴- آدرس دهی سلول ها ،نما ها در اکسل
۵- فیلتر و مرتب سازی
۶- یادداشت گذاری روی داده ها ، خطاها در اکسل
۷- ثابت نگهداشتن سطرها و یا ستونها، بکارگیری نشانه ها  ، معتبر سازی داده های ورودی
۸- محافظت از داده ها
۹- بکارگیری توابع منطقی یا Logical شامل  Or  ، And ، If ، Not ، If  تو در تو
۱۰- بکارگیری توابع ریاضی یا   ig   Math &Tr شامل Sumif وSumifs بکارگیری توابع جستجو یا Lookup & Reference شامل  V look up ,H lookup
۱۱- کار با ابزار Consolidate
۱۲- conditional formatting
۱۳- ایجاد نمودار
۱۴- ماکروها
۱۵- طراحی گزارشات حرفه ای و داینامیک  pivot table
۱۶- توابع  AVERAGEIF-AVERAGEIFS-AVERAGEA
۱۷- توابع  COUNTIF-COUNTBLANK-COUNTA
۱۸- توابع  MAXA-MINA-RANK
۱۹- توابع  DSUM-DAVERAGE
۲۰- توابع  DMAX-DMIN-DCOUNT

۴- کار با نرم افزار Access

۱- معرفی پایگاه داده اکسس، مزایای پایگاه داده، آموزش اصطلاحات رایج در اکسس
۲- آموزش انواع داده ای و آموزش المانهای اکسس
۳- اجرای نرم افزار اکسس، باز کردن بانک اطلاعاتی موجود، باز کردن بانک اطلاعاتی جدید
۴- ایجاد جدول در نمای Datasheet و Design
۵- ویرایش فیلدها، رکوردها وعملیات روی سطرها و ستون های جدول
۶- انواع ارتباط بین جدولهای بانک اطلاعاتی، قوانین جامعیت ارجاعی، حذف یا ویرایش آبشاری کلید اصلی، ایجاد ارتباط بین جدولها در اکسس
۷- ایجاد پرس و جو با استفاده از ابزار query wizard و query design، معرفی عملگرهای شرطی و نحوه استفاده از آنها
۸- ذخیره پرس و جو، نمایش نتیجه پرس و جو، ایجاد Update Query، ایجاد Delete Query
۹- ایجاد فرم با استفاده از ابزار Form,Form design و Wizard، نحوه ویرایش فرم، نحوه ذخیره فرم
۱۰- تعریف کنترل، معرفی انواع کنترل(bound, unbound)، نحوه اضافه کردن کنترل ها به فرم
۱۱- اضافه کردن فیلد محاسباتی به فرم،  نمایش نماهای مختلف فرم، ایجاد switchboard
۱۲- تعریف گزارش، ایجاد گزارش با ابزار Report، تغییر نمای گزارش، شناخت نماهای گزارش
۱۳- ایجاد تغییرات گزارش در نمای Design، قراردادن نمودار در گزارش
۱۴- ایجاد گزارش با استفاده از ابزار wizard، design و blank، ایجاد برچسب
۱۵- تهیه نسخه پشتیبان برای پایگاه داده، ایجاد پسورد برای پایگاه داده، ذخیره پایگاه داده به صورت قالب آماده، ذخیره پایگاه داده با فرمت ورژنهای قبلی اکسس

۵- کار با نرم افزار OneNote

۱-آشنایی با کاربرد و قابلیت های نرم افزار OneNote

۲-آشنایی با محیط نرم افزار OneNote و نحوه ایجاد یک دفترچه یادداشت جدید

۳-نحوه ایجاد بخش یا section جدید – -نحوه ایجاد صفحه یا page جدید – تغییر ترتیب بخش ها و صفحات – تغییر رنگ بخش ها و صفحات – حذف بخش ها و صفحات – تغییر نام بخش ها و صفحات

۴- نحوه تایپ یادداشت و قالب بندی متن – استفاده از  Bullet  و Numbering – کار با زبانه Draw و آشنایی با فرمت صفحه

۵-نحوه اضافه کردن جدول به صفحه – نحوه ارسال مطالب از یک نرم افزار دیگر به نرم افزار OneNote

۶-نحوه استفاده از Tags- درج تصویر – درج فایل

۷-نحوه ذخیره کردن و خروجی گرفتن از دفترچه یادداشت در قالب های مختلف

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *